Булка з запареного тіста

Святкова булка за рецептом із тої самої книжки, яка була у кожної мами від Дарії Цвек

За рецептом Дарії Цвек. «Домашнє печиво», пам’ятаєте її? Мені здається таку мала майже кожна українка.


Довгий час вона була єдиною книгою про випічку у нас вдома. Моя мама нею не користувалася, вона робила все за випробуваними рецептами своїх подруг. Свою я отримала у подарунок від тітки.


Не знаю, як у вас, але у мене стосунки з цією книжкою не склалися, тож здивувалася, що її недавно перевидали. Рецепт нижче (адаптований) — перший вдалий досвід із відмінним результатом.


Оригінальний рецепт:


ІНГРЕДІЄНТИ

  • 1 кг борошна
  • 2 склянки молока
  • 10 жовтків
  • 100 г дріжджів
  • 200 г вершкового масла, або олії
  • 150 г цукру
  • 1 ч.л.солі

Мій варіант:


ІНГРЕДІЄНТИ

  • 500 г борошна
  • 200мл молока
  • 100г масла, маргарину або олії
  • 5 жовтків
  • 40г дріжджів
  • 80 г цукру
  • пакуночок ванільного цукру
  • цедра 1 лимону
  • 1 ч.л.солі

Всі продукти кімнатної температури


Підготовка: 90-120 хв

Випікання: 40-45 хв

Температура:180-200°С


Приготування:

1. У посуді для замішування запарити гарячим молоком 100 г борошна і розтерти (а краще розмішати міксером) до зникнення грудочок. Охолодити до кімнатної температури.


2. Розчинити дріжджі. Для цього розкришити (висипати) їх у невелику ємність, додати 1 ст.л. теплої води 1 ст.л. цукру, 1 ст.л. борошна трохи молока, підігрітого до 30 ° С. Розмішати, накрити чистим рушником і поставити на 10-15 хв, щоб підійшло.


3. Розтерти жовтки з рештою цукру до побіління.


4. Змішати запарене тісто, жовтки, розведені дріжджі до однорідності. Додати невеликими порціями борошно, сіль і розм'якшене масло.


5. Вимішати дерев'яною ложкою, доки на поверхні тіста не почнуть утворюватися пухирі. Після цього вийняти з миски і домісити руками ще 10 хвилин.


6. Сформувати з тіста кулю, покласти її в миску, припорошену борошном, накрити вологим рушником і залишити підходити доки тісто не збільшиться в об'ємі у 2 рази.


7. Розділити тісто на дві половини. З кожної сформувати джгут товщиною 5 см однакової довжини. Покласти їх хрестом один на одний. Спочатку перекинути лівий і правий валок (горизонтальні) один через одний. Після цього перекинути нижній вверх, а верхній униз. Повторити по черзі з горизонтальними і вертикальними джгутами. Відео можна переглянути тут.


8. Перекласти на лист для випікання і залишити булку на 20 хвилин, щоб підійшла. Потім змастити жовтком, розбовтаним з 2-3 ст.л. молока.


9. Випікати 45-50 хвилин за температури 190-200°С. Готову плетінку змастити цукровим сиропом (2 ст.л. цукру розвести з 3-4 ст.л. води). Коментарі: Булка за цим рецептом вийшла смачною, з дрібними пухирцями, схожою на «Плетінку», яка продається у хлібному магазині в місті мого дитинства. Вона не надто солодка, тому ідеальна на сніданок, щоб намастити її варенням.


У порівнянні із дріжджовим тістом, рецепт, якого я давала тут,, мені знадобилося вдвічі більше часу, щоб воно підійшло. Можливо, причина у сухих дріжджах, які я використовувала.


Не знаю, чому Дарія Цвек пропонує взяти лише жовтки. Так, булка вийшла гарного жовтого кольору, але наступного разу я просто заміню їх на 2 яйця.


100г дріжджів у оригінальному рецепті – занадто багато. Як на мене, 60-80г буде достатньо.

Лайфхак
Готовність дріжджової випічки можна перевірити на звук. Добре пропечена булка буде «дзвеніти», якщо по ній постукати.


0 comments:

Дописати коментар