Гостре питання. Шеф

Ножі. Мій досвід, що варто купити, а без чого можна обійтися. Особистий must have і  №1у списку — кухарський або шеф-ніж і чому він кращий за Santoku.

Привіт! Чи задумувалися ви коли-небудь, скільки потрібно ножів на звичайній середньостатистичній кухні? Професійні кухарі вважають, ‒ мінімум чотири. Скільки їх у вас?


Вчора перебираючи свій крам, я полічила свої. Як думаєте, скільки нарахувала? Не повірите, у мене їх аж 27! І у виправдання можу сказати лише одне, третина із них – придане мого чоловіка. От він кожного разу і цікавиться: «А нащо їх так багато, якщо ти користуєшся лише трьома?». Про трьома він трохи недобачив, просто не всіма користуюся щоденно.


Мої ножі всі різні; деякі з них – професійні, інші звичайні, куплені під настрій або привезені на згадку про подорожі. А ще, мені знадобилося багато часу (і трохи грошей) поки зрозуміла, що дійсно варто тримати на кухні. От я й подумала, можливо комусь згодиться мій досвід, що варто купувати, а без чого можна було б і обійтися. Почну з особистих Must have.


Номер один у моєму списку

Головний кухаський ніж — шеф чи як його ще називають універсальний ніж

Універсальний кухарський ніж або «Шеф»

Що робить їх такими особливими і універсальними – форма леза. Мабуть 70% всього, що робиться на кухні можна зробити за допомогою «Шефа»: нарізати, порубати, нашинкувати. Кінчиком ножа буде зручно нарізати цибулю або подрібнити зелень, ним можна різати і рибу, і м'ясо, а запасу міцності середньої частини вистачить щоб розрізати великі овочі на зразок капусти чи гарбуза.


Ось вони голубчики. Два великі — мої, але користуюся тепер лише найбільшим. І хоча для жіночих рук все що більше 18 см спочатку видається незручним, великий ніж найкраще підходить тим, хто багато готує. Адже за допомогою довгого леза можна швидше все нарізати.


На що ж варто звернути увагу при його виборі? Насамперед:


Колодка

Ножа обов'язково треба «поміряти» наче туфлі. Він має зручно лежати в руці і не повинен бути важким, ковзатися або створювати незручності. А ще, майте на увазі, високе лезо краще захищає пальці. Таким ножем можна швидше працювати.


Матеріал


Його можете вибирати на власний розсуд. Але з власного досвіду скажу, дерев'яна колодка (хоч і виглядає супер) потерпає на кухні найбільше. По-перше від впливу води, навіть якщо ножа зразу вимити і обсушити, лак з часом обтирається і тріскається. По-друге, дерево вбирає всі запахи і з часом колодка набуде запаху продуктів, які ви ріжете. Тому тепер я купую сталь і пластик. Вони практичні, і що дуже важливо на кухні — гігієнічні.


Маркування сталі


На більшості професійних ножів стоїть щось на зразок такого: Х50CrMoV15. Це – марка сталі з якої зроблений ніж. І хоча, на перший погляд здається, що чим твердіше, тим краще (бо такий ніж довго не затупиться), на практиці його важче самостійно наточити. Та й коштувати він буде значно дорожче.

Марка сталі з якої виготовлено кухонний ніж грає не останню роль. І хоча, на перший погляд здається, що чим твердіше, тим краще (бо такий ніж довго не затупиться), на практиці його важче самостійно наточити

У моєму прикладі 50CrMoV15 – сплав оптимальний. Така сталь достатньо стійка до корозії, тверда, щоб ніж не ламався і м'яка, щоб самостійно підвести його на мусаті.


Більшість ножів, які продають у супермаркетах або магазинах господарських товарів мають просто напис «Виготовлено із нержавіючої сталі». І тут доведеться погуглити, щоб дізнатися яку саме сталь використовує виробник. Наприклад, я колись вичитала, що недорогі ножі бразильської «Tramontina» використовують якісну сталь і вони не поступаються дорогим маркам. Логічно, що й виготовлені у Португалії ножі будуть використовувати сталь із колишньої колонії.

Недорогі ножі часто використовують якісну сталь і вони не поступаються дорогим маркам

У мене два бразильця і один португалець. Вони коштували недорого, але служать мені вірою і правдою більше десяти років.


На завершення декілька слів про Сантоку (Santoku). Довгий час він був моєю мрією цей красунчик з візерунками із дамаської сталі. І ось одного дня я таки вирішила його придбати. Не купила. Знаєте чому? Бо він не такий універсальний, як «Шеф».


На сході овочі, в основному, рубаються і майже ніколи дрібно не січуться, як у європейців. Тому ці ножі підходять тим, хто любить все порубати і спеціалізується на китайсько-японській кухні.


Користуючись нагодою, дуже дякую консультанту, яка того дня пояснила мені різницю.


То, що ж на думку професіоналів повинно бути на кожній кухні? Це: один овочевий, один м'ясний, один хлібний і один універсальний (читай «Шеф»).


Далі буде. Наступного разу напишу про мої овочеві ножі.


0 comments:

Дописати коментар